Kápráz egyhegy éber sárkányfája, avagy ÉL éli életét a sötét idő tengerén.

2019. december 27. 18:02 - Kápráz

Útnak indult az idő.

Üdvözöllek fáradt vándor! Térj be megpihenni, megtaláltad amit kerestél.

Megtaláltad amit kerestél. Mert amit kerestél, az mindig is a tiéd volt. Nem volt soha másé. És nem is vette el soha senki. Bár elfeledted, hogy a tiéd. És azt is, hogy volt egyáltalán. De ettől még nem szűnt meg létezni. Csendben létezett tovább. és türelmesen várta, hogy újra felfedezd. 

~ ~ ~

Elhitettem magammal, hogy nem lehet. Elfogadtam azt is, nem szabad.
Mások mondták meg nekem mit lehet, mások diktálták mit szabad.
Mély álomba szenderültem, de az álmot mások álmodták helyettem.

S én táncoltam, ahogy fütyültek. Daloltam, ha kérték. Ha nem daloltam követelték. Parancsszóra keltem, s úgy is feküdtem. Tettem, amit 'kellett'. Akkor is, ha nem akartam, ha nem szerettem. Még akkor is, ha közben belehaltam. Mert nem tudtam. hogy mindezt Én akartam.

Pedig végig én akartam. Pont így. pont eképpen. pont mostanra. Én terveztem saját magamnak. Minden apró részletét gondosan előre. Én voltam aki elvállalta. más nem is vállalhatta volna. És játszani is én játszottam. egy égi dallamot földi húrokon. E sorokat is magamnak írom. A gondolatokat magamnak gondolom. S a gondom - ha van is - csak úgy magamnak gondom. A szó elszáll, az írás elkopik. de a gondolat az, ami megmarad. Mert mit ér szó, ha nem hallja fül. Mit ér írás, ha nem olvassa szem. Viszont ha jön gondolat, lehet-e nem arra gondolni?

Hosszú utat járt be az idő. S az út lefelé vezetett. De nem azért, mert nem tudtuk merre van felfelé. Hanem mert nem tudtuk mi van lent. Hát ami fent van, az van lent. Magasságokba mélységeken keresztül vezet az út. Minél mélyebben tudsz merülni, annál magasabban tudsz repülni. Rezzenéstelen arccal tükröt tart a jelen. Mi most a kút fenekén vagyunk. Innen már csak felfelé lehet menni. De a feneketlen kútból nem lehet csak úgy 'felmenni'. Több úton is haladhatunk, egyik sem éppen könnyű. Létra a gondolat, érzés az iránytű. Az idő csupán illúzió, távolságok nincsenek. Minden itt van egy helyen. Térben és időben.

~ ~ ~

Eljött az idő.
Ami titok volt, nem titok többé. Mindenre fény derül. Immár minden látható. Minden tudás tudható. Semmi sem titkolható. Felsejlik a valós világ. Megmutatja maga magát. saját magának önmagát. Elrejteni nem lehet, magamat sem rejthetem. Ki ki olyan, amilyen. Vállalom önmagam. S ha nem tetszik a tükörkép, attól még a tükör kép. Bár volt hogy sok darabra tört, vagy csak megdőlt. De ki tükörképét is tudja szeretni, az önmagát szereti. mert másokat sem szerethetek másként, csak úgy miként magamat szeretem. Magamnak mondom; élj úgy, hogy méltó lehess önmagad szeretetére. Az ősök és az utódok közt pont félúton.

Aminek időt szentelek, annak teret is engedek. S a tér időt teremt. Az idő pedig teret. A rend helyreáll. Aki elvette, elveszti. Amit elvettem, elvesztem. Kitől elvették, visszakapja. Amit elvettek, visszakapom. Elfoglalja dicső helyét a harmónia. Igaz értékek, igaz emberek. valóság. jelenség. jelen levőség. Visszatér az egyensúly. a világ, az ember, és a természet közé. Összhangba kerül a külső és a belső világ. Minden él, s az élet élni akar. A kapcsolat újralétesül élő és élő között. Bármiféle negatív megkülönböztetés hiábavaló. Aki ezt elfogadni nem tudja, az Önmaga ellensége, és ezzel Önmagát pusztítja. Az Univerzumban mindenki barátᴏᴍ, s még azon kívül is.

Minden relatív. minden szubjektív. minden nézőpont kérdése. A megfigyelőtől függ minden. észlelés. Szemlélőtől függetlenül objektív valóság önmagában véve nem létezik. (illetve nem lehet kijelenteni, hogy létezik) Minden észlelő egyénileg észlel. és nincs az Univerzumban egy kitüntetett pont, origó, viszonyítási alap, vagy erkölcsi minta és tudati mérce, mely mind felett állna, s melyhez mérni vagy hasonlítani lehetne. Tehát a valóság sosem függetleníthető annak megfigyelőjétől. megfigyelő nélkül pedig nincs megfigyelés. Ígyhát teljesen 'objektíven' nem állapítható meg semmi. Sem az hogy  » létezik «,  de az sem hogy  » nem létezik «.  Legjobb esetben is csak annyit mondhatnék  » létezhet «,  és ez minden.

 

minden létező nevében
   az Univerzum szeretete
     az Univerzum bölcsessége
       az Univerzum tudása
Itt van, bennünk van, s benne vagyunk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kaprazegyhegy.blog.hu/api/trackback/id/tr1515368292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Kápráz egyhegy éber sárkányfája, avagy ÉL éli életét a sötét idő tengerén.
süti beállítások módosítása